آموزش نقاشی کودکانه از ۰ تا ۱۰۰ (رایگان)

آموزش نقاشی کودکانه از صفر تا صد (رایگان)

چگونه به کودک نقاشی را آموزش دهیم؟

در سال‌های اولیه، مهم است که روی فرآیند طراحی خلاقانه تمرکز کنید، نه روی محصول. نیازی به آموزش رسمی نقاشی به کودکان نیست. بهترین راه برای آموزش آنها این است که آنها را در معرض مواد و ابزار طراحی قرار دهید و اجازه دهید آزادانه خودشان را بیان کنند. همانطور که آنها رشد می کنند و بالغ می شوند، نقاشی های آنها دقیق تر می شود و دنیای اطراف آنها را منعکس می کند. از وسوسه ارائه الگوهایی برای کپی کردن کودک دلبندتان از مواجهه شدن آنها با کتاب های رنگ آمیزی اجتناب کنید. اینها فقط برای از بین بردن خلاقیت طبیعی کار می کنند.

چرا نقاشی در دوران کودکی و پیش دبستانی فواید زیادی دارد؟

مهارت های حرکتی ظریف کودک را می سازد هماهنگی دست و چشم را توسعه می دهد بیان خلاق را از طریق نقاشی آزاد توسعه می دهد .درک شناختی از مفاهیم را توسعه می دهد، پایه و اساس مهارت های پیش از نوشتن است، دامنه توجه کودک را ایجاد می کند.

مراحل طراحی برای کودکان

در اینجا ویژگی های مراحل مختلف رشد نقاشی کودکان آورده شده است. زیرا کودکان با سرعت منحصر به فرد خود رشد می کنند.

۱۲ ماه: علائم تصادفی و خط خطی مرحله اول ترسیم در مورد کاوش و توسعه هماهنگی حرکتی است.

۱۵ماه: در حدود ۱۵ تا ۱۸ ماهگی نوزادان شروع به ایجاد خط خطی های کنترل نشده ای می کنند که نشان دهنده چیزی نیست.

شکل ها: نوزادان با علامت گذاری تصادفی شروع می کنند و به زودی شروع به شکل گیری می کنند:

خط خطی ها: خطوط عمودی و افقی نقشه های چند خطی فهم برای نوزادان، نقاشی در واقع به یادگیری علت و معلول و توانایی آنها در ایجاد اتفاقات است. ارتباط چندانی با خلق و بازنمایی دنیای آنها ندارد و بیشتر به لذت بردن از حرکات و تأثیرات آنها مربوط می شود. خط خطی های آنها آنها را قادر می سازد تا در مورد خواص اشیا، مواد و ابزارهایی مانند مداد، خودکار، رنگ، مداد رنگی و کاغذ بیاموزند.

گرفتن: از حدود ۱۵ ماهگی، کودکان نوپا معمولاً می توانند مداد رنگی را با تمام دست خود بگیرند (که به آن گرفتن کف دست می گویند).

۲ سال: خط خطی های کنترل شده این مرحله به عنوان خط خطی کنترل شده شناخته می شود.

با خط‌نویسی‌ها و نقطه‌های دایره‌ای خود به خود یا اینور و آنور مشخص می‌شود.
خط خطی های مشابهی را می توان در نقاشی های همه کودکان در این سن یافت و اشکال موجود در آنها برای رشد مهارت های نقاشی و نوشتن در آینده ضروری است.

شکل ها
کودکان نوپا شروع به کشیدن نقاشی هایی می کنند که شامل:
خطوط افقی و عمودی
چندین حلقه و مارپیچ
دایره های تقریبا کشیده شده
اشکالی که شبیه حروف T و V هستند

گرفتن

بچه‌های دو ساله یاد می‌گیرند که با استفاده از انگشت شست و دو انگشت اول (که به آن چنگ زدن سه‌پایه می‌گویند) یک مداد را به خوبی پایین محور به سمت نقطه نگه دارند.

آنها معمولا از دست دلخواه خود استفاده می کنند.

فهم

در این سن، کودکان نوپا شروع به کشف ارتباط بین حرکاتی که انجام می دهند و علائمی که روی کاغذ ایجاد می شود، می کنند. آنها شروع به تکرار حرکات عمدی خواهند کرد. تا پایان سال جاری، این نقشه ها به نمودارهای ساده تبدیل می شوند.

۳ سال: شکل های اساسی
در این مرحله، کودکان شروع به استفاده از اشکال اساسی در نقاشی های خود می کنند زیرا کنترل حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم آنها بهبود می یابد.

شکل ها

نقاشی ها در این سن شامل اشکال زیر است که به روش های مختلف ترکیب شده اند:

دایره ها و مربع ها

صلیب ها

نقطه ها

اشکالی که شبیه حروف T، V و H هستند

نقاشی یک شخص